Potulky železnicou

Autor: Marek Ševc | 29.4.2015 o 22:40 | Karma článku: 9,73 | Prečítané:  1088x

Vlaky, koľajnice a železničné stavby ma tak ako mnoho iných detí fascinovali už od malička. Vždy som sa rád pohyboval  v okolí stanice, rušňov a samotné cestovanie s nimi bol vždy veľký zážitok, možno je to spôsobené aj  "železničiarskou" krvou, ktorú v rodine máme. Táto záľuba ma neprešla ani počas dospievania a dokonca bola jedným z dôvodov prečo som sa začal venovať fotografovaniu ako takému . Ako prvé som teda začal dokumentovať vlaky ,trate a postupom času ako sa zlepšovala moja technika a skúsenosti. V tejto foto-sérii (verím,že sa mi podarí urobiť viac častí)  sa s vami chcem podeliť o moje zábery z prostredia železnice tak ako ju vnímam. Prvý diel potuliek železnicou by som chcel venovať záberom z mojich obľúbených tratí 

Prvá fotka pochádza z trate Zohor-Plavecký Mikuláš  (číslo trate 112) neďaleko dedinky Pernek. Trať je v súčastnosti využívaná iba na nákladnú dopravu na úseku Zohor-Rohožník. Osobná doprava zastavená v roku 2005 z dôvodu neefektívnosti. Stretnúť vlak na tejto trati je pomerne vzácne , náklad sa preváža 2-krát denne. Trať prechádza peknou krajinou popri Karpatoch a popod  Plavecký hrad

Opäť trať Zohor-Plavecký Mikuláš , úsek pri dedinke Sološnica a teda časť trate kde je doprava zastavená úplne . Od zastavenia dopravy v roku 2005 tu prešlo iba pár mimoriadnych vlakov 

Trať číslo 113 Zohor-Záhorská Ves, pri železničnom priecestí smerom na Jakubov. Budova na fotografii kedysi patrila ku železnice ale zatiaľ som presný účel nezistil. Táto trať je funkčná a jediná na Slovensku ,kde si výkony vo verejnom záujme objednáva samospráva

Trať číslo 110 Bratislava-Kúty , pri stanici Bratislava Železná studienka v pozadí sa nachádza stanica Bratislava-Lamač. Táto trať je hlavný ťah do Česka a za Devínskou Novou Vsou sa odpája do Rakúska 

V prípade tejto fotky sa nejedná o trať ale o železničnú vlečku v prístave, ktorá vedie až ku budove starého prístavu popod most Apollo,  ktorého piliere sú vľavo. Táto vlečka sa na posunovanie  využíva pomerne často 

 V hmle sa nachádza stanica Bratislava-Petržalka, z ktorej chodia vlaky do Viedne. Od 12. 12. 2010 boli zrušené všetky osobné vnútroštátne vlaky smer Bratislava-Nové Mesto. Stanica je Z technického hľadiska je stanica zaujímavá tým, že sa v nej stretajú dve trakčné sústavy – juhoslovenská 25 kV/50 Hz a rakúska 15 kV/16,7 Hz, súčasne je to aj negatívom zapríčiňujúcim nevyhnutnosť výmeny rušňov pri jazdách nákladných aj IC vlakov pri jazde z R akúska ďalej do vnútrozemia S lovenska , resp. opačne. Vzhľadom na odlišnú technológiu železničných zabezpečovacích zariadení južnej časti Slovenska  a Rakúska  je tesne pred dokončením ich zosúladenie v Bratislave, čím bude umožnená plynulá jazda viac-systémovým rušňom (zatiaľ len z/do hlavného mesta Slovenska) 

Parný rušeň 498.104 Albatros na Hlavnej stanici v Bratislave počas akcie Mikulášska jazda. v roku 2014 oslavoval svoje 60. výročie vzniku. Jedná sa o najrýchlejšiu Česko-Slovenskú parnú lokomotívu , ktorá dosiahla pri skúškach rýchlosť 162 km/h 

Dúfam,že tento krátky foto-blog poteší všetkých železničných fanúšikov ale aj bežných čitateľov, rád odpoviem na akúkoľvek otázku tykajúcu sa článku, ideálne na mojej emailovej adrese uvedenej v profile. Postupom času rád pridám ď alšie články a rozšírim potulky po železnici. 

Vďaka za zastavenie

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

SVET

Poľsko zažíva nežnú revolúciu. Vracia sa pred rok '89?

Vládna presila najnovšie ovládne aj súdy. Únia je takmer bezmocná.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.


Už ste čítali?