Potulky železnicou

Autor: Marek Ševc | 29.4.2015 o 22:40 | Karma článku: 10,70 | Prečítané:  854x

Vlaky, koľajnice a železničné stavby ma tak ako mnoho iných detí fascinovali už od malička. Vždy som sa rád pohyboval  v okolí stanice, rušňov a samotné cestovanie s nimi bol vždy veľký zážitok, možno je to spôsobené aj  "železničiarskou" krvou, ktorú v rodine máme. Táto záľuba ma neprešla ani počas dospievania a dokonca bola jedným z dôvodov prečo som sa začal venovať fotografovaniu ako takému . Ako prvé som teda začal dokumentovať vlaky ,trate a postupom času ako sa zlepšovala moja technika a skúsenosti. V tejto foto-sérii (verím,že sa mi podarí urobiť viac častí)  sa s vami chcem podeliť o moje zábery z prostredia železnice tak ako ju vnímam. Prvý diel potuliek železnicou by som chcel venovať záberom z mojich obľúbených tratí 

Prvá fotka pochádza z trate Zohor-Plavecký Mikuláš  (číslo trate 112) neďaleko dedinky Pernek. Trať je v súčastnosti využívaná iba na nákladnú dopravu na úseku Zohor-Rohožník. Osobná doprava zastavená v roku 2005 z dôvodu neefektívnosti. Stretnúť vlak na tejto trati je pomerne vzácne , náklad sa preváža 2-krát denne. Trať prechádza peknou krajinou popri Karpatoch a popod  Plavecký hrad

Opäť trať Zohor-Plavecký Mikuláš , úsek pri dedinke Sološnica a teda časť trate kde je doprava zastavená úplne . Od zastavenia dopravy v roku 2005 tu prešlo iba pár mimoriadnych vlakov 

Trať číslo 113 Zohor-Záhorská Ves, pri železničnom priecestí smerom na Jakubov. Budova na fotografii kedysi patrila ku železnice ale zatiaľ som presný účel nezistil. Táto trať je funkčná a jediná na Slovensku ,kde si výkony vo verejnom záujme objednáva samospráva

Trať číslo 110 Bratislava-Kúty , pri stanici Bratislava Železná studienka v pozadí sa nachádza stanica Bratislava-Lamač. Táto trať je hlavný ťah do Česka a za Devínskou Novou Vsou sa odpája do Rakúska 

V prípade tejto fotky sa nejedná o trať ale o železničnú vlečku v prístave, ktorá vedie až ku budove starého prístavu popod most Apollo,  ktorého piliere sú vľavo. Táto vlečka sa na posunovanie  využíva pomerne často 

 V hmle sa nachádza stanica Bratislava-Petržalka, z ktorej chodia vlaky do Viedne. Od 12. 12. 2010 boli zrušené všetky osobné vnútroštátne vlaky smer Bratislava-Nové Mesto. Stanica je Z technického hľadiska je stanica zaujímavá tým, že sa v nej stretajú dve trakčné sústavy – juhoslovenská 25 kV/50 Hz a rakúska 15 kV/16,7 Hz, súčasne je to aj negatívom zapríčiňujúcim nevyhnutnosť výmeny rušňov pri jazdách nákladných aj IC vlakov pri jazde z R akúska ďalej do vnútrozemia S lovenska , resp. opačne. Vzhľadom na odlišnú technológiu železničných zabezpečovacích zariadení južnej časti Slovenska  a Rakúska  je tesne pred dokončením ich zosúladenie v Bratislave, čím bude umožnená plynulá jazda viac-systémovým rušňom (zatiaľ len z/do hlavného mesta Slovenska) 

Parný rušeň 498.104 Albatros na Hlavnej stanici v Bratislave počas akcie Mikulášska jazda. v roku 2014 oslavoval svoje 60. výročie vzniku. Jedná sa o najrýchlejšiu Česko-Slovenskú parnú lokomotívu , ktorá dosiahla pri skúškach rýchlosť 162 km/h 

Dúfam,že tento krátky foto-blog poteší všetkých železničných fanúšikov ale aj bežných čitateľov, rád odpoviem na akúkoľvek otázku tykajúcu sa článku, ideálne na mojej emailovej adrese uvedenej v profile. Postupom času rád pridám ď alšie články a rozšírim potulky po železnici. 

Vďaka za zastavenie

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Bratislava drahú parkovaciu analýzu skrýva pred verejnosťou

Pri vytváraní analýzy k parkovacej politike sa vyskytli problémy, o ktorých mali zamestnanci zakázané hovoriť.

DOMOV

Gabčíkovčania: S utečencami problém nebol, viac vystrájajú mladí Srbi

V priestoroch zariadenia pre utečencov v Gabčíkove je ubytovaných niekoľko stoviek Srbov.

DOMOV

Aj Bratislava má svoju Hlávkovú. Za kritiku parkovania referentku čakala šikana

Čím viac upozorňovala na chyby, tým viac problémov v práci mala.


Už ste čítali?